Thursday, October 27, 2016

 

A Fresh Look

Goethe, Italian Journey (September 11, 1786; tr. W.H. Auden and Elizabeth Mayer):
The truth is that, in putting my powers of observation to the test, I have found a new interest in life. How far will my scientific and general knowledge take me? Can I learn to look at things with clear, fresh eyes? How much can I take in at a single glance? Can the grooves of old mental habits be effaced?

Die Sache ist, daß ich wieder Interesse an der Welt nehme, meinen Beobachtungsgeist versuche und prüfe, wie weit es mit meinen Wissenschaften und Kenntnissen geht, ob mein Auge licht, rein und hell ist, wieviel ich in der Geschwindigkeit fassen kann, und ob die Falten, die sich in mein Gemüt geschlagen und gedrückt haben, wieder auszutilgen sind.



<< Home
Newer›  ‹Older

This page is powered by Blogger. Isn't yours?